Saturday 17 September 2011

EmoSi



olla~ hell0 hai..como esta... harini zie sekadar nak berkongsi tentang EmoSi..mana lah tahu ada yang tak tahu lagi emosi2 manusia nie macam mane...ehehehe.. bukan ape...adakalanya..kita akan cakap.. 'aku tak tahu ape yang aku rasa ' kan..?? so~ jom kenali emosi.. =]


sedih --> kite rasa bile ada sesuatu perkara yang menyakitkan atau betul2 unexpected berlaku dalam hidup kita..tanpa kita duga..kite akan autosedih...autosebak..autonanges..
sekarang maen automatik je..tak pakai manual lagi dah..ahahhahaa...

gembira --> usually when kita dapat ape yang kita nak..mesty senyum lebar sampai ketelinga punya..
hati kita p0n rase macam berbunga2 je..zie suke perasaan macam tu (hati berbunga2) bahgia sangat 

marah--> kita akan rasa marah bila kita tak suka kan sesuatu..ataup0n d'sebabkan ada sesuatu yang berlaku pada kita..mase tu...hati kita nie akan rasa sakit..macam kena cucuk2 gitu..dan kalau boleh..nak jerit..or nak tumbuk orang..
senang kate...tensyenla...bile dah tensyen..mula la jadi nak marah2 je..

merajuk--> selalunya budak2 kecik lah yang suka merajuk nie.. kalau tak dapat pape memang merajuk lah kerja die..tapi .. orang perempuan p0n suka merajuk jugak.. adakalanya untuk bermanje2..adakalanya.. mengada2 je..ahahaha.. bile rase macam nak kene pujuk /nak ade orang pujuk..maknanya, kite tengah merajuk la 2..

geram--> geram nie biasanya buatkan sese0rang tu rase nak gigit2..pukul2..cubit2 sese0rang ataup0n sesuatu.. jadi semua perasaan yang terbuku dalam hati nie..mencurah2 keluar..ahahhaa..tapi geram nie..xdelah sampai b0leh membawa gado atau benci..xmacam perasaan marah..

sekarang dah kenal emosi kita..?? so~ dah taw lah kan bile nak beremosi yang macam mane..

ehehehe.. love <3 wink >_<




No comments: