Sunday, 21 August 2011

biLe LiNe xDe


one day, saat kasih sedang ayik b'sms..tibe2 plup! message not sent, retry------cancel... so..kasih pon retry3..smpailah akhirnye sent jgk mcj tu..tapi baru sent taw..belom delivered lagi.. 'haishhh..ni lah masalahnye kalau dah duduk kat ceruk dunie..' keluh kasih.. keadaan ini berlarutan hingga lah jam 12 malam..LiNe kembali ok..  keesokan hari juga hal yang sama terjadi..hendak d'jadikan kesahnya..satu hari tu kasih penat sangat..namun, dia bersyukur tidak d'bebankan dengan sebarang assigment..dia mengharapkan peluang itu untuk b'sms dengan kekasih dengan lebih lame dari biasa..maksudnya, nak mesej lah selagi LiNe tak de masalah..TAPI~ hajat kasih tidak kesampaian..kerana kekesih mempunyai rencana untuk bermain futsal malam itu..hancur luluh hati kasih..tak dapat dia nak mengadu dan bermanja dengan kekasih..

kasih : u nie, tak abes2 dengan futsal tu..suke sangat tinggalkan i kan?
kekasih : alaaa syg, nanti kite kawen u ikot i k? i xtinggal u sowang..please janganlah merajok..
kasih : ermm..aty2.. 

malam itu berakhir hanya dengan hanya 2,3 mesej antara kasih dan kekasih..kasih penat menunggu kepulangan kekasih..d'tambah pulak dengan LiNe telefon yang tak ok..jadi kasih pon tido.. malam keEsokan hari nya..

kekasih : u..u watpe tu..?? i nak pegi maen futsal lah..
kasih : what?? futsal lagi..??
kekasih : aloooo...syg..chill...i kesian kat diorang lah..tak cukup orang..
kasih : owh..diorang..kawan u, u kesian.?? i nie..?? xkesian pulak..?? 
kekasih : alaaa..kesian je...abes nak buat cmne..

kasih tidak mahu berperang ..d'pendamkan saje perasaan itu..d'biarkan kekasih bergembira dengan rakan2 nya.. kasih sedang bersedia untuk menghamburkan amarah nya nanti.. sedang ayik kasih melayan perasaan, tiba2. telefonnya berbunyi.

kekasih : hello syg..i dah kat rumah nie..
kasih : ermm..
 kekasih : syg..u marah i lagi ke?? alaaaa..sowi lah syg..xmau la camnie..
kasih : u ape taw..u xpaham perasaan i..tadi tengah elok2 ade line..boleh sangat kite nak bercakap..b'sms..lagi2 i tengan free..xde assignmnet..but you pilih bersuke2 dengan kawan2 u..i nie..?? tinggallah sorang2..tak kan hari2 i nak kene tunggu pukul 12..pukul 1 time LiNe dah ok balek..baru i dapat ckp ngn u?? i pon taw penat k..u ade fikir tak..??
kekasih : speachless ok2..i mintak maaf k..pleaseee..maafkanlah i..

*moral of kesah kali nie...perempuan memang memahami..namun mereka juga ingin d'fahami..but malangnya orang laki nie memang serba tidak mengerti..perlu d'beri hint..baru diorang dapat memahaminya..jadi agak susah nak conclude kan kat sini..balek2 mesty perempuan yang kene mengalah..jadi mengalah dan bersabar aje lah selagi boleh..tapi jangan jugak bagi muke sangat..nanti naek lemak la orang laki nie.. like always..yang baek d'amalkan..yang buruk d'buat hiasan..

adios ~ wink3 >_<


1 comment:

iLa VaNiLLa said...

dugan di ceruk sabak tuh... dah rasa dh semua tu sis..

btw, nk ehem2 eyh mse marah2 niyh?? hehehe ;p