Tuesday 5 July 2011

aPa seBenaRnya........


eisha dan eijat pasangan kekasih yang r0mantis~  mereka jarang bergad0h~ kalau ada p0n.. pasti bijak d'selesaikan 0leh eijat.. mereka berdua~masing2 ada kisah percintaan yang juga romantis dan sukar mereka lupakan... namun mereka, berusaha untuk memadam mem0ri2 penuh perasaan itu..

suatu hari eisha mendapat panggilan telef0n dari bekas kekasih nya..eisha  tenang memandang nama yang tertera.. ya eisha sengaja menyimpan number bekas kekasih nya sejak mereka berkawan semula.. eisha menunggu saat yang sesuai untuk menjawab panggilan tersebut..d'tariknya nafas dalam2..

eisha : hall0~ lembut tutur bicaranya.
mrX : hell0~ kat mane??
eisha : kat rumah lah..
mrX : owh..kat rumah lagi..?? 
eisha : yups~ lusa balek tempat belajar lah..
mrX : owh..?? 
eisha : kenape??
mrX : xde pape..saje tanye..ahahaha..
eisha : itu je?? 

tuuuuutttttttt...tuttttttt..tutttttttt.... panggilan d'putuskan.. eisha tergamam..sibuk mindanya memikirkan..adakah itu saja?? ape m0tif nya? selepas tiba2 mintax menjauh lagi setelah kembali berkawan lepas bertahun2 berpisah...hari ini tiba2 dia membuat panggilan seperti itu...eisha buntu..lame d'tenung telef0n bimbit nya..lalu eisha menghantar sMs.

" why s0 sudden? nape tibe2 je call sha?? dan letak macam tu je?? sha ingat X dah xingat kat sha lagi lepas last sms kita dulu..X betul2 menyepi..sha xberani nak contact X..sha harap X b0leh jawab s0alan sha nie..sha xnak banyak..2 p0n dah cukup..=.='' "

selang beberapa minit kemudian..mrX menghubungi eisha lagi..eisha buntu..apakah harus d'jawabnya panggilan itu..?? sekali lagi eisha menarik nafas panjang dan menjawab panggilan tersebut.

eisha : hell0~
mrX : ermmm..kenape?? 
eisha : se0lah terpinga2..ha..? kenape?
mrX : yela..kenape? xb0leh tanye ke?? nada yang bersahaja..
eisha : xdelah xb0leh.. tapi macam tibe2 je..

X hanya ketawa dengan jawapan eisha...namun, eisha sebenarnya gementar..tidak tahu apa yang harus d'bualkan..dalam fikirannya, tak0t kalau dia mendiamkan diri. panggilan d'putuskan lagi..dia harus memanfaatkan peluang tu untuk bertanyakan apa yang pat0t.

eisha : X kerja ke?
mrX : xlah~ kursus~
eisha : dekat mana??
mrX : dekat blalala blalala..kursus blalala..blalala..
eisha : owhhh...
mrX : sekarang nie xde buat ape p0n lagi..kat kampung je..

eisha : errr...X sehat ke?
mrX : xberape sehat lah..
eisha : kenape??
mrX : ermmm..bat0k sikit..
eisha : xmakan ubat ke?? cuba untuk prihatin..
mrX : mane ade ubat..
eisha : kenape pulak xde..?
mrX : eh...dah xde nak buat cmne..
eisha : pegilah beli...

xsempat eisha menghabeskan bebelannya..

mrX : eishh..tanye macam p0lis nie nape.??
eisha : erkk..maaf...xtanye lagi dah..ermmm..
mrX : kapel lagi ke..?? ngan ........
eisha : e'emmmm..
mrX : owhh..xpelah...tanye je..
eisha : erkk..X..?? X pulak camne??
mrX : ermm..X tanye je..tanye je..........

tuutttttttttt..tttuuuuuuuuttttttttttttttt..tutttttttttttttt.....panggilan d'putuskan lagi...eisha resah..xtahu apa yang perlu d'lakukannya..macam2 yang ada d'fikiran eisha~ eisha tak0t dia bersikap begitu kerana percintaanya kecundang..eisha tak0t dia kecewa kerana hal itu, dan eisha pulak..milik orang..jadi eisha nekad untuk melihat fB X untuk ketahui status hubungan dia dan kekasihnya..begitu sukar eisha mengingat kembali email dan password fB X yang pernah X berikan semasa mereka kembali berkawan, tanpa eisha tahu apa sebabnya..tapi kerana itu lah, eisha mulai mengerti bahawa X benar2 masih menaruh hati pada nya..dan berharap dapat m'perbetulkan kesalahannya..

sebaek berjaye login k'fB X~ mata eisha ligat mencari status hubungannya, "X maried gf X " xtahu apa yang harus d'gambarkan.tapi eisha xnampak lega atau stress melihat statement tu.. eisha pantas m'Log0ut kembali fB X~ dia sudah dapat apa yang d'ingininya ..hingga kini eisha masih resah memikirkan~

 aPa seBenaRnya........yang d'inginkan X ??
aPa seBenaRnya........ yang ada dalam hati dan fikiran X ??
aPa seBenaRnya........yang terjadi..??
xbahgia kah dia dengan gf nya?? tiada apa yang b0leh eisha lakukan~ eisha hanya mampu mengeluh dan ter0s memikirkan aPa seBenaRnya........yang d'takdirkan~ eisha harus pasrah......


6 comments:

kotak bulat said...

hehehe..relax je..kb pernah buat mcm yg mrX tu buat..kdg2 teringt kisah lama, jd call la.bila da call, da ok.. jlani hidup mcm biasa.. :)

EiZaRaZiErYa said...

ahahaha..yeke?? ermm..

cik sakura said...

tenangkan fikiran..anggap sesuatu yang baik..jangan serabutkan fikiran dengan anggapan atau tafsiran yang kita fikir sendiri..mungkin ada hikmah disebalik kejadian..siapa tahu..sabar ye..hadapi ini semua dengan senyuman..

EiZaRaZiErYa said...

thnks 4 d advice cik sakura..sayang lebih~ wink3>_<

Rozita a.Halim said...

hehee ita pon penah wt yg cam si X tu wt. sbbnye mgkin indo n mau tye kaba..chill oke dear ^^

EiZaRaZiErYa said...

ahahaha..apesal sume macam nasihatkn zie nie?? ehehehe...ape p0n~ thnks 4 d advice~ sayang k0rang ketat2..wink3 >_<