Tuesday, 26 July 2011

LeMaH



tanpa disedari, hubungan kasih dan kekasih sudah hampir 2 tahun. selama tempoh itu, kekasih banyak memaenkan peranan sebagai motivator kepada kasih. tiap nasihat dan kata2 dari kekasih amat membantu kasih untuk lebih bersemangat. hinggalah suatu hari..

kekasih : kate dah besar kan? cubalah matang sikit..blalala.blalala..
kasih : ermmm.. memuncungkan muke kenape dengan u nie...?? tibe2 je nak marah i nie?
kekasih : i bukannye marah. i cume tak nak u lemah ok.

kekasih masih bercakap dengan nada yang tinggi..tangisan kasih semakin menjadi.. kekasih gelisah melihat reaksi kasih.

kekasih : alorhh..dah nanges pulak...alaaa..i gurau je..i tak nak u jadi lemah..senang kene buli..ui dah rimas dengar u cakap takot..tak nak berdepan dengan budak2 macam tu..dah3..jangan nanges lagi..u promise..yang u kene kuat.jangan biarkan orang buli u or buat ape2 kat u..you nak belajar kan? u nak berjaye kan..?

kasih mengangguk mendengar nasihat kekasih..entah kenapa tiap bait kata yang keluar dari mulut kekasih..amat menenangkannya.

**moral of story nory..jangan cepat lemah dengan dugaan yang menimpa kita. dan kite hendaklah menerima nasihat dan pandangan orang laen walau dengan ape care sekalipon nasihat dan pandangan itu d'lontarkan kepada kita..like always, yang baek d'amalkan..yang buruk d'buat hiasan.

adios~ wink3>_<

p/s : zie xtaw nak merepek ape panjang2..kui3..maap3..zie online at library je nie taw.. huuuu =(



5 comments:

amni azmira said...

thanx darl..nasehat yg berguna..

N+I+K said...

zie mmg suke merepek blalalalala

Bro ahmad said...

kekasih hati hmmm??

Elih Japahar said...

kekasih ni kdg2 nak kasihnya sedikit mengikut rentaknya..apa yg penting saling menerima teguran dan menghormati ant 1 sama lain..ceria selalu :)

badmintonwestonteam said...

follow la balik
http://badmintonwestonteam.blogspot.com/